Under verksamhetsåret  både arrangerar och deltar Hökåsens Scoutkår i olika evenemang för att kunna finansiera vår verksamhet.

Evenemang

Valborgsmässoafton:

Majbrasan hålls vid Torsten Anderssons grusschakt. Det bjuds på försäljning och lotter.

Försäljning

Scouterna har också försäljning av olika varor för välgörande ändamål. Köp gärna dessa av oss så stödjer du både kåren och dessa ändamål.

Scouternas ljus

Den perfekta julklappen! En produkt som sprider värme på mer än ett sätt. Intäkterna från försäljningen av Scouternas Ljus går bl a till fonden för Ljus- och Valinsamlingsmedel som förvaltas av Svenska Scoutförbundet. Scoutkåren, distriktet eller andra scoutgrupper kan söka bidrag ur fonden för aktiviteter som syftar till att nå invandrarungdom eller socialt handikappade ungdomar med scouting. Ljusen är handstöpta kvalitetsljus från VIO Ljusfabrik och brinner 6-7 timmar utan att sota eller rinna.

Majblomman

Den klassiska majblomman säljs naturligtvis av Hökåsens Scoutkår.
Försäljningen börjar i mitten av April och Hökåsens scouter säljer runt om i Hökåsen, Tillberga och Irsta.
För mer information se  majblommans hemsida.

Sponsring

Sponsorhuset

Vill du stödja oss mer direkt utan att det kostar mer än ett par extra klick när du handlar dina vanliga varor online så gå in här.